tirsdag den 12. november 2013

Koblingscylindere

Koblingscylinderne har det med at irre, og når de så ydermere ikke har kørt i 20-30 år, så bliver det en udfordring at få stemplerne ud, så de kan renoveres. Desværre er nye blevet endog meget dyre. Jeg har en hovedcylinder og tre hjælpecylindre at vælge mellem. Der er to typer hjælpecylindre, nemlig 3/4 og 13/16 tommers. Først skal de have en ordentlig gang WD40. Så skal de trække et stykke tid. Herefter kan man prøve at blæse stemplerne ud med trykluft. Hvis det ikke hjælper, som i disse tilfælde, kan man prøve at banke forsigtigt på stemplet og se om det løsner sig. Hvis det gør, kan man prøve igen med trykluft. Når det så ikke virker, er der ikke andet for, end at varme cylinderne og sagte ild, når WD40'en begynder at ryge, er der tilstrækkelig varme på, en gang trykluft og herefter kommer de, som skudt ud af en kanon. "I only shot four times today" Så er det bare, at købe reparationssæt til den bedste hjælpecylinder og hovedcylinderen. Så er der sparet godt og vel SEK 1.200,-, for et par timers arbejde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar