Er egentlig ikke nødvendig, men når den nu sidder på bilen fra starten, så skal den også på igen. Jeg har givet den en gang original-farve og monteret den med en ny pakning. Oliefilteret er også monteret i samme arbejdsgang. Det bliver spændende om den holder tæt.
fredag den 29. november 2013
Bremseforstærker
Bremseforstærkeren er monteret. Det er også Uno Kruse, der har renoveret den og flot ser den jo ud. Når man sender dele til renovering, det være sig topstykker bremsecylindre, koblingscylindre etc., så husk at strippe dem for bøsninger, forskrueninger, albuerør og pindbolte for eller går de tabt og visse dele er altså dyre at fremskaffe påny. Undtagen hos Uno Kruse, der kommer sagerne tilbage med fittings og ny bolte. Jeg kan varmt anbefale Uno Kruse til den slags arbejde.
Hvad venter jeg på nu?
Lige nu venter jeg på mine karburatorer, der har været en tur hos Uno Kruse for at blive renoveret. Endvidere er alufælgene på vej til sandblæsning og maling. Jeg venter på pindbolte til topstykket og samlemuffer til el fra CVI. Derudover venter jeg på spacers fra Manton Racing i Karlskoga. Der kommer et galleri af billeder, når det hele er kommet til Malmö.
Koblingshydraulik
Jeg har samlet hovedcylinderen og slavecylinderen med nye pakninger og monteret dem i bilen. Husk at gøre delene lækre inden de monteres. Brug et smergellærred med meget fine korn, for lige at fjerne de værste aflejringer og kløfter, hvis der er nogle.... Giv dem meget lidt fedt, evt. hydraulikfedt.. Det spurter afsted for tiden og det varer ikke længe, så skal der monteres bremserør og benzintilførsel.
Bremser
Jeg har monteret bremsekalibre foran og linet bremserne op bagtil. Endvidere er håndbremsen monteret. Man skal huske låseblikket på forbremserne, og være forsigtig ved bremsecylinderne, når man krænger bakkerne på. Ellers er det ligetil at montere bremser på en Volvo fra 67. Amazon teknik, som Bo Andersen siger, enkelt og effektivt.
torsdag den 28. november 2013
Er det en Volvo?
Når en bil har været til maler, er hullerne til diverse emblemer, modelbetegnelser og bogstaver, som regel fyldt med lak. Da er det på tide, at nålefilen kommer til sin ret. Ligeså stille skal der nifles og files lak væk, for at bogstaver og emblemer får plads i hullerne. Det kan ikke undgåes at man rammer metallet og derfor skal man altid have en dåse tectyl ved hånden, ved finish opgaver. Overskydende Tectyl fjernes enkelt med terpentin. Jeg synes det ser ret flot ud og hvis nogen forvilder sig ned i garagen for at kigge, kan man da se det er en Volvo nu....
Ledning til horn
Jeg blev nød til at afmontere styrhuset og det betød også at ledningen, der går gennem ratstammen fra knap til horn, måtte trækkes ud. Det gav problemer med at få den trukket tilbage igennem. Et forsøg med ståltråd mislykkedes. Så der måtte skubbes en ledning op gennem styrstangen, som jeg loddede på hornledningen, hvorefter den kunne trækkes gennem styrstangen og ud gennem styrhuset, nu mangler jeg bare et horn. :-). I andet forsøg lykkedes det.
Abonner på:
Opslag (Atom)